Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,5 %3 405 00070 %
Yle TV210,5 %6,3 %3 357 00069 %
Yle Teema1,8 %1,7 %1 972 00040 %
Yle Fem0,9 %1,0 %1 514 00031 %
Yle yhteensä39,7 %32,5 %3 860 00079 %
MTV315,2 %19,9 %3 739 00077 %
Sub3,2 %3,7 %2 651 00054 %
AVA1,7 %1,7 %1 842 00038 %
C More Total2,0 %2,4 %617 00013 %
MTV yhteensä22,1 %27,7 %3 944 00081 %
Nelonen11,4 %15,1 %3 573 00073 %
Jim2,4 %2,4 %2 309 00047 %
Liv3,0 %3,3 %2 331 00048 %
Hero1,6 %2,2 %1 462 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %341 0007 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %24,1 %3 886 00080 %
TV52,7 %2,9 %2 354 00048 %
Kutonen2,8 %2,3 %1 802 00037 %
Frii1,7 %1,7 %1 359 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %112 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 224 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,0 %2 977 00061 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 888 00039 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 508 00031 %
Disney Finland5,3 %3,8 %2 389 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %238 0005 %
Muut4,5 %3,7 %1 798 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 343 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.