Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %22,9 %1 716 00066 %
Yle TV212,2 %7,9 %1 802 00070 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 039 00040 %
Yle Fem0,9 %1,0 %775 00030 %
Yle yhteensä40,2 %33,6 %2 015 00078 %
MTV312,8 %17,0 %1 913 00074 %
Sub3,4 %4,2 %1 411 00055 %
AVA1,0 %1,0 %848 00033 %
C More Total2,7 %3,4 %391 00015 %
MTV yhteensä20,0 %25,6 %2 019 00078 %
Nelonen9,9 %13,3 %1 843 00071 %
Jim2,7 %2,9 %1 243 00048 %
Liv1,9 %2,2 %1 085 00042 %
Hero1,6 %2,3 %794 00031 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,9 %234 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %22,6 %2 003 00078 %
TV52,6 %2,8 %1 173 00045 %
Kutonen3,8 %3,4 %1 071 00041 %
Frii1,3 %1,3 %731 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %83 0003 %
TLC0,4 %0,3 %600 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,4 %1 526 00059 %
STAR Channel2,8 %2,2 %1 067 00041 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %892 00035 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 331 00052 %
Music TV0,3 %0,2 %143 0006 %
Muut6,2 %5,1 %1 034 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.