Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,3 %1 651 00069 %
Yle TV211,8 %7,7 %1 678 00070 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 026 00043 %
Yle Fem0,8 %0,9 %751 00031 %
Yle yhteensä40,4 %33,8 %1 870 00078 %
MTV312,9 %17,1 %1 808 00075 %
Sub3,4 %4,1 %1 357 00057 %
AVA1,0 %1,0 %818 00034 %
C More Total2,7 %3,4 %362 00015 %
MTV yhteensä20,1 %25,6 %1 903 00079 %
Nelonen9,6 %13,2 %1 710 00071 %
Jim2,6 %2,9 %1 195 00050 %
Liv1,9 %2,2 %1 057 00044 %
Hero1,6 %2,3 %779 00033 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,9 %221 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %22,4 %1 859 00078 %
TV52,6 %2,8 %1 147 00048 %
Kutonen3,9 %3,4 %1 031 00043 %
Frii1,3 %1,4 %712 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %75 0003 %
TLC0,4 %0,3 %587 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,5 %1 461 00061 %
STAR Channel2,7 %2,2 %998 00042 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %856 00036 %
Disney Finland6,3 %4,6 %1 241 00052 %
Music TV0,3 %0,2 %141 0006 %
Muut6,0 %4,9 %980 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 111 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.