Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 055 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,5 %1 589 00066 %
Yle TV26,3 %5,4 %1 493 00062 %
Yle Teema1,8 %2,0 %1 005 00042 %
Yle Fem0,8 %1,0 %680 00028 %
Yle yhteensä37,5 %33,0 %1 803 00075 %
MTV315,0 %19,5 %1 720 00072 %
Sub4,7 %5,3 %1 462 00061 %
AVA1,1 %0,9 %759 00032 %
C More Total1,1 %1,0 %255 00011 %
MTV yhteensä21,9 %26,7 %1 854 00077 %
Nelonen9,4 %12,2 %1 648 00069 %
Jim2,7 %2,3 %1 125 00047 %
Liv1,9 %1,9 %1 008 00042 %
Hero1,7 %2,1 %791 00033 %
Nelosen maksukanavat1,3 %2,2 %230 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,6 %1 814 00076 %
TV52,5 %2,5 %1 087 00045 %
Kutonen4,6 %4,4 %981 00041 %
Frii1,4 %1,6 %691 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %71 0003 %
TLC0,5 %0,5 %570 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,7 %1 398 00058 %
STAR Channel3,4 %2,7 %1 029 00043 %
National Geographic Channel4,2 %2,6 %831 00035 %
Disney Finland7,5 %5,2 %1 222 00051 %
Music TV0,4 %0,2 %148 0006 %
Muut6,0 %4,7 %938 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 055 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.