Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,2 %1 744 00070 %
Yle TV26,2 %4,7 %1 644 00066 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 010 00041 %
Yle Fem0,9 %1,0 %751 00030 %
Yle yhteensä36,7 %30,8 %1 997 00080 %
MTV320,0 %25,4 %1 927 00078 %
Sub3,6 %3,9 %1 408 00057 %
AVA2,3 %2,1 %985 00040 %
C More Total0,9 %0,5 %202 0008 %
MTV yhteensä26,7 %31,9 %2 055 00083 %
Nelonen11,6 %14,3 %1 805 00073 %
Jim2,3 %2,0 %1 088 00044 %
Liv4,2 %3,9 %1 237 00050 %
Hero1,3 %1,5 %713 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %125 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %22,4 %1 968 00079 %
TV52,6 %2,7 %1 179 00047 %
Kutonen1,7 %1,5 %787 00032 %
Frii2,1 %2,0 %657 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %53 0002 %
TLC1,5 %1,2 %649 00026 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,8 %1 516 00061 %
STAR Channel3,0 %2,7 %1 033 00042 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %690 00028 %
Disney Finland5,1 %4,2 %1 220 00049 %
Music TV0,4 %0,3 %97 0004 %
Muut3,1 %2,6 %804 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.