Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,0 %1 793 00067 %
Yle TV26,6 %4,7 %1 751 00066 %
Yle Teema1,8 %1,9 %1 010 00038 %
Yle Fem0,9 %1,0 %768 00029 %
Yle yhteensä36,7 %30,6 %2 119 00079 %
MTV319,9 %25,4 %2 024 00076 %
Sub3,6 %3,9 %1 439 00054 %
AVA2,2 %2,0 %999 00037 %
C More Total0,9 %0,5 %226 0008 %
MTV yhteensä26,7 %31,9 %2 180 00082 %
Nelonen11,7 %14,5 %1 906 00071 %
Jim2,3 %2,0 %1 104 00041 %
Liv4,2 %3,9 %1 269 00048 %
Hero1,3 %1,5 %726 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %134 0005 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %22,6 %2 081 00078 %
TV52,6 %2,7 %1 211 00045 %
Kutonen1,7 %1,5 %800 00030 %
Frii2,0 %2,0 %657 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %53 0002 %
TLC1,5 %1,2 %668 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,8 %1 564 00059 %
STAR Channel3,0 %2,7 %1 084 00041 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %701 00026 %
Disney Finland5,1 %4,2 %1 276 00048 %
Music TV0,4 %0,3 %100 0004 %
Muut3,1 %2,6 %836 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 408 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.