Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,4 %1 885 00071 %
Yle TV211,3 %6,2 %1 863 00070 %
Yle Teema1,1 %0,8 %783 00029 %
Yle Fem0,8 %1,0 %732 00027 %
Yle yhteensä40,5 %32,3 %2 187 00082 %
MTV319,4 %26,0 %2 051 00077 %
Sub3,2 %3,3 %1 410 00053 %
AVA2,1 %2,1 %993 00037 %
C More Total1,2 %0,4 %254 00010 %
MTV yhteensä25,9 %31,7 %2 188 00082 %
Nelonen10,9 %14,1 %1 967 00074 %
Jim2,3 %2,3 %1 203 00045 %
Liv3,9 %3,9 %1 210 00045 %
Hero1,0 %1,2 %726 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %126 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %22,2 %2 138 00080 %
TV52,6 %2,8 %1 251 00047 %
Kutonen1,2 %1,2 %736 00028 %
Frii1,6 %1,9 %671 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0002 %
TLC1,5 %1,1 %667 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %1 569 00059 %
STAR Channel2,4 %1,9 %899 00034 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %665 00025 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 180 00044 %
Music TV0,2 %0,2 %112 0004 %
Muut2,8 %2,5 %785 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 435 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.