Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 379 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,0 %3 461 00071 %
Yle TV211,4 %6,0 %3 357 00069 %
Yle Teema1,2 %1,1 %1 666 00034 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 366 00028 %
Yle yhteensä40,9 %33,0 %3 894 00080 %
MTV317,1 %23,5 %3 718 00076 %
Sub3,5 %3,7 %2 732 00056 %
AVA1,5 %1,6 %1 742 00036 %
C More Total2,0 %0,6 %575 00012 %
MTV yhteensä24,1 %29,5 %3 976 00081 %
Nelonen10,0 %13,4 %3 550 00073 %
Jim2,4 %2,4 %2 301 00047 %
Liv2,9 %3,0 %2 163 00044 %
Hero0,9 %1,1 %1 436 00029 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,5 %335 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,4 %3 859 00079 %
TV52,3 %2,5 %2 354 00048 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 685 00035 %
Frii1,3 %1,7 %1 332 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %121 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 136 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,2 %2 980 00061 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 808 00037 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 458 00030 %
Disney Finland5,4 %4,0 %2 323 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %232 0005 %
Muut3,9 %3,7 %1 669 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 379 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.