Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,5 %1 635 00068 %
Yle TV211,9 %5,8 %1 602 00067 %
Yle Teema1,3 %1,3 %886 00037 %
Yle Fem0,8 %0,9 %650 00027 %
Yle yhteensä41,3 %33,5 %1 832 00077 %
MTV314,6 %20,5 %1 745 00073 %
Sub3,7 %4,2 %1 368 00057 %
AVA1,0 %1,0 %769 00032 %
C More Total2,8 %1,0 %339 00014 %
MTV yhteensä22,0 %26,8 %1 887 00079 %
Nelonen9,2 %12,7 %1 684 00070 %
Jim2,5 %2,4 %1 118 00047 %
Liv1,7 %1,9 %979 00041 %
Hero0,8 %1,1 %718 00030 %
Nelosen maksukanavat1,5 %2,6 %212 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %20,6 %1 833 00077 %
TV52,0 %2,2 %1 139 00048 %
Kutonen3,7 %3,4 %965 00040 %
Frii1,0 %1,4 %662 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %64 0003 %
TLC0,3 %0,3 %475 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,1 %1 456 00061 %
STAR Channel2,9 %2,4 %954 00040 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %806 00034 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 199 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %123 0005 %
Muut5,2 %5,1 %919 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 095 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.