Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %35,8 %1 109 00097 %
Yle TV213,9 %6,5 %1 025 00090 %
Yle Teema1,2 %0,9 %605 00053 %
Yle Fem0,9 %1,2 %528 00046 %
Yle yhteensä54,6 %44,3 %1 118 00098 %
MTV317,4 %25,5 %1 048 00092 %
Sub1,4 %1,5 %699 00061 %
AVA1,4 %1,3 %537 00047 %
C More Total1,9 %0,6 %177 00015 %
MTV yhteensä22,1 %28,9 %1 067 00093 %
Nelonen7,1 %10,9 %969 00085 %
Jim1,5 %1,6 %663 00058 %
Liv1,4 %1,5 %594 00052 %
Hero0,4 %0,7 %393 00034 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %65 0006 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %15,7 %1 016 00089 %
TV51,2 %1,4 %661 00058 %
Kutonen1,4 %1,5 %437 00038 %
Frii1,2 %1,7 %394 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC0,5 %0,5 %359 00031 %
Warner Bros. Discovery5,7 %6,2 %786 00069 %
STAR Channel1,0 %0,6 %398 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %376 00033 %
Disney Finland3,2 %2,0 %546 00048 %
Music TV0,2 %0,0 %30 0003 %
Muut3,1 %2,9 %536 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.