Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %9,4 %826 00060 %
Yle TV29,8 %5,7 %898 00066 %
Yle Teema0,9 %0,9 %260 00019 %
Yle Fem0,5 %0,7 %244 00018 %
Yle yhteensä21,1 %16,7 %1 056 00077 %
MTV317,5 %22,4 %1 008 00074 %
Sub6,3 %6,1 %790 00058 %
AVA1,8 %1,8 %430 00031 %
C More Total2,1 %0,6 %137 00010 %
MTV yhteensä27,6 %30,9 %1 101 00080 %
Nelonen14,5 %17,6 %992 00072 %
Jim3,7 %3,5 %644 00047 %
Liv5,0 %4,9 %617 00045 %
Hero1,6 %1,8 %401 00029 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,6 %141 00010 %
Nelonen Media yhteensä26,5 %30,5 %1 106 00081 %
TV53,8 %3,9 %665 00048 %
Kutonen3,8 %3,3 %475 00035 %
Frii0,9 %1,0 %284 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %47 0003 %
TLC1,6 %1,2 %289 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,4 %843 00061 %
STAR Channel4,9 %4,0 %581 00042 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %405 00030 %
Disney Finland8,2 %6,1 %718 00052 %
Music TV0,6 %0,5 %115 0008 %
Muut4,8 %5,0 %409 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.