Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,9 %1 263 00088 %
Yle TV29,8 %5,9 %1 179 00082 %
Yle Teema1,5 %1,3 %733 00051 %
Yle Fem0,8 %1,0 %564 00039 %
Yle yhteensä38,7 %33,0 %1 329 00092 %
MTV316,2 %22,2 %1 271 00088 %
Sub3,8 %4,0 %951 00066 %
AVA1,7 %1,9 %688 00048 %
C More Total1,9 %0,7 %214 00015 %
MTV yhteensä23,6 %28,8 %1 317 00092 %
Nelonen10,1 %12,8 %1 212 00084 %
Jim2,5 %2,2 %838 00058 %
Liv3,0 %3,1 %767 00053 %
Hero1,0 %1,2 %571 00040 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %95 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,5 %1 269 00088 %
TV52,6 %2,6 %833 00058 %
Kutonen3,0 %2,5 %691 00048 %
Frii1,8 %2,1 %594 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0003 %
TLC0,9 %0,7 %418 00029 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,0 %1 073 00075 %
STAR Channel3,0 %2,5 %660 00046 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %589 00041 %
Disney Finland6,5 %5,1 %849 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %60 0004 %
Muut4,2 %3,5 %599 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 384 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.