Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,6 %1 826 00073 %
Yle TV211,0 %6,2 %1 755 00071 %
Yle Teema1,1 %0,8 %780 00031 %
Yle Fem0,8 %1,0 %715 00029 %
Yle yhteensä40,6 %32,6 %2 063 00083 %
MTV319,5 %26,1 %1 973 00079 %
Sub3,2 %3,2 %1 364 00055 %
AVA2,1 %2,1 %973 00039 %
C More Total1,2 %0,4 %235 0009 %
MTV yhteensä26,0 %31,7 %2 089 00084 %
Nelonen10,7 %13,9 %1 866 00075 %
Jim2,3 %2,3 %1 183 00048 %
Liv3,9 %4,0 %1 184 00048 %
Hero1,0 %1,1 %719 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %123 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %22,0 %2 026 00082 %
TV52,6 %2,8 %1 216 00049 %
Kutonen1,2 %1,2 %719 00029 %
Frii1,6 %1,9 %671 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0002 %
TLC1,5 %1,1 %661 00027 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %1 523 00061 %
STAR Channel2,3 %1,9 %853 00034 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %652 00026 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 124 00045 %
Music TV0,2 %0,2 %109 0004 %
Muut2,7 %2,5 %750 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 284 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.