Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,2 %1 798 00072 %
Yle TV29,1 %5,7 %1 748 00070 %
Yle Teema1,7 %1,6 %1 018 00041 %
Yle Fem0,9 %1,2 %759 00031 %
Yle yhteensä39,7 %32,7 %2 026 00081 %
MTV318,6 %23,9 %1 962 00079 %
Sub2,9 %3,1 %1 268 00051 %
AVA2,3 %2,3 %1 010 00041 %
C More Total1,2 %0,5 %221 0009 %
MTV yhteensä25,1 %29,9 %2 065 00083 %
Nelonen12,2 %16,0 %1 874 00075 %
Jim2,2 %2,1 %1 121 00045 %
Liv3,8 %3,9 %1 220 00049 %
Hero0,9 %1,1 %716 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %137 0006 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %23,4 %2 012 00081 %
TV52,8 %2,9 %1 214 00049 %
Kutonen1,3 %1,3 %804 00032 %
Frii1,8 %1,8 %732 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0002 %
TLC1,4 %1,1 %679 00027 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,5 %1 542 00062 %
STAR Channel2,7 %2,1 %835 00034 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %608 00024 %
Disney Finland4,7 %3,6 %1 097 00044 %
Music TV0,4 %0,4 %105 0004 %
Muut3,0 %2,6 %808 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 256 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.