Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,1 %3 425 00070 %
Yle TV29,8 %6,4 %3 400 00070 %
Yle Teema1,9 %1,8 %2 018 00041 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 501 00031 %
Yle yhteensä41,0 %34,5 %3 859 00079 %
MTV316,1 %21,2 %3 715 00076 %
Sub3,4 %3,8 %2 682 00055 %
AVA1,7 %1,7 %1 778 00036 %
C More Total1,5 %0,8 %477 00010 %
MTV yhteensä22,8 %27,4 %3 951 00081 %
Nelonen10,7 %14,4 %3 553 00073 %
Jim2,4 %2,3 %2 247 00046 %
Liv2,8 %3,0 %2 234 00046 %
Hero0,9 %1,1 %1 469 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %315 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,4 %3 814 00078 %
TV53,0 %3,2 %2 438 00050 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 807 00037 %
Frii1,5 %1,6 %1 416 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %120 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 186 00024 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,4 %3 041 00062 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 814 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 419 00029 %
Disney Finland5,6 %4,2 %2 291 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %225 0005 %
Muut4,4 %3,7 %1 760 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 340 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.