Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,9 %1 251 00087 %
Yle TV28,7 %6,6 %1 172 00081 %
Yle Teema2,0 %1,9 %781 00054 %
Yle Fem0,9 %1,2 %579 00040 %
Yle yhteensä39,6 %34,6 %1 307 00091 %
MTV314,8 %19,2 %1 253 00087 %
Sub4,0 %4,4 %925 00064 %
AVA1,5 %1,5 %681 00047 %
C More Total1,4 %0,8 %169 00012 %
MTV yhteensä21,7 %26,0 %1 284 00089 %
Nelonen10,5 %13,7 %1 155 00080 %
Jim2,2 %2,0 %769 00053 %
Liv3,0 %3,1 %813 00056 %
Hero1,2 %1,5 %596 00041 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %117 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,5 %1 229 00085 %
TV53,8 %3,8 %886 00062 %
Kutonen3,0 %2,9 %701 00049 %
Frii2,0 %1,9 %605 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0003 %
TLC0,8 %0,8 %437 00030 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,9 %1 054 00073 %
STAR Channel3,2 %2,6 %619 00043 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %575 00040 %
Disney Finland6,3 %5,0 %824 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %46 0003 %
Muut4,8 %3,9 %637 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 360 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.