Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,0 %1 723 00067 %
Yle TV212,2 %5,9 %1 721 00067 %
Yle Teema1,3 %1,3 %895 00035 %
Yle Fem0,8 %1,0 %683 00026 %
Yle yhteensä41,0 %33,2 %1 973 00076 %
MTV314,4 %20,5 %1 862 00072 %
Sub3,8 %4,3 %1 424 00055 %
AVA0,9 %1,0 %783 00030 %
C More Total2,8 %1,0 %367 00014 %
MTV yhteensä21,9 %26,8 %2 009 00078 %
Nelonen9,5 %12,8 %1 821 00070 %
Jim2,5 %2,4 %1 153 00045 %
Liv1,7 %1,9 %1 006 00039 %
Hero0,8 %1,0 %732 00028 %
Nelosen maksukanavat1,5 %2,6 %244 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %20,7 %1 978 00077 %
TV51,9 %2,2 %1 180 00046 %
Kutonen3,6 %3,4 %1 009 00039 %
Frii1,0 %1,3 %681 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %64 0002 %
TLC0,3 %0,3 %479 00019 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,9 %1 528 00059 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 018 00039 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %833 00032 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 273 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %123 0005 %
Muut5,5 %5,4 %979 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 267 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.