Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,3 %7,9 %758 00055 %
Yle TV28,3 %6,2 %819 00060 %
Yle Teema1,2 %1,0 %365 00027 %
Yle Fem0,5 %0,5 %229 00017 %
Yle yhteensä18,3 %15,7 %1 019 00074 %
MTV317,2 %20,9 %987 00072 %
Sub7,0 %7,6 %786 00057 %
AVA2,1 %2,1 %434 00032 %
C More Total0,7 %0,4 %96 0007 %
MTV yhteensä26,9 %31,0 %1 093 00080 %
Nelonen14,6 %17,8 %902 00066 %
Jim3,6 %3,5 %580 00042 %
Liv5,1 %4,9 %633 00046 %
Hero1,8 %1,8 %362 00026 %
Nelosen maksukanavat1,6 %2,5 %129 0009 %
Nelonen Media yhteensä26,8 %30,4 %1 042 00076 %
TV53,7 %3,7 %606 00044 %
Kutonen3,9 %3,5 %472 00035 %
Frii1,8 %1,4 %299 00022 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %45 0003 %
TLC1,9 %1,7 %300 00022 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,1 %812 00059 %
STAR Channel5,2 %4,8 %599 00044 %
National Geographic Channel3,7 %2,0 %422 00031 %
Disney Finland8,9 %6,8 %705 00052 %
Music TV1,1 %0,9 %132 00010 %
Muut5,7 %4,2 %435 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.