Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,8 %3 332 00068 %
Yle TV26,2 %5,1 %3 137 00064 %
Yle Teema1,9 %1,9 %2 015 00041 %
Yle Fem0,9 %1,0 %1 432 00029 %
Yle yhteensä37,1 %31,8 %3 800 00078 %
MTV317,6 %22,7 %3 646 00075 %
Sub4,1 %4,6 %2 870 00059 %
AVA1,7 %1,5 %1 744 00036 %
C More Total1,0 %0,7 %457 0009 %
MTV yhteensä24,4 %29,5 %3 909 00080 %
Nelonen10,5 %13,3 %3 454 00071 %
Jim2,5 %2,2 %2 213 00045 %
Liv3,1 %3,0 %2 245 00046 %
Hero1,4 %1,8 %1 504 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %355 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %21,6 %3 782 00078 %
TV52,6 %2,6 %2 267 00046 %
Kutonen3,1 %2,8 %1 767 00036 %
Frii1,7 %1,8 %1 348 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %124 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 219 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,6 %2 914 00060 %
STAR Channel3,2 %2,7 %2 062 00042 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 521 00031 %
Disney Finland6,3 %4,7 %2 442 00050 %
Music TV0,4 %0,3 %244 0005 %
Muut4,5 %3,6 %1 742 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 310 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.