Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,5 %35,0 %1 103 00096 %
Yle TV25,5 %4,2 %956 00084 %
Yle Teema2,0 %2,3 %715 00063 %
Yle Fem1,1 %1,2 %609 00053 %
Yle yhteensä50,1 %42,8 %1 110 00097 %
MTV318,5 %25,1 %1 069 00093 %
Sub2,1 %2,3 %757 00066 %
AVA1,4 %1,1 %550 00048 %
C More Total1,1 %0,9 %124 00011 %
MTV yhteensä23,0 %29,4 %1 074 00094 %
Nelonen7,6 %10,4 %971 00085 %
Jim1,8 %1,5 %627 00055 %
Liv1,7 %1,6 %580 00051 %
Hero0,9 %1,1 %444 00039 %
Nelosen maksukanavat0,6 %1,0 %56 0005 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,6 %1 010 00088 %
TV51,6 %1,7 %665 00058 %
Kutonen2,2 %2,0 %450 00039 %
Frii1,7 %2,0 %422 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,7 %0,5 %369 00032 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,5 %769 00067 %
STAR Channel1,5 %1,0 %506 00044 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %403 00035 %
Disney Finland3,8 %2,6 %609 00053 %
Music TV0,2 %0,0 %26 0002 %
Muut3,5 %3,1 %559 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 119 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.