Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %34,5 %1 121 00098 %
Yle TV212,2 %6,1 %1 024 00090 %
Yle Teema1,7 %1,9 %732 00064 %
Yle Fem1,0 %1,2 %610 00053 %
Yle yhteensä52,9 %43,7 %1 130 00099 %
MTV315,9 %22,3 %1 070 00094 %
Sub1,3 %1,5 %698 00061 %
AVA1,6 %1,4 %527 00046 %
C More Total1,8 %2,4 %183 00016 %
MTV yhteensä20,6 %27,5 %1 078 00094 %
Nelonen8,3 %12,3 %985 00086 %
Jim1,5 %1,3 %638 00056 %
Liv1,8 %2,0 %661 00058 %
Hero0,8 %1,2 %399 00035 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %43 0004 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,6 %1 044 00091 %
TV51,5 %1,7 %654 00057 %
Kutonen1,8 %1,6 %467 00041 %
Frii1,5 %1,8 %406 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC0,6 %0,5 %352 00031 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,8 %796 00070 %
STAR Channel1,2 %0,9 %452 00040 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %415 00036 %
Disney Finland3,5 %2,3 %616 00054 %
Music TV0,1 %0,0 %21 0002 %
Muut3,5 %3,0 %578 00051 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 131 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.