Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,6 %1 754 00071 %
Yle TV29,1 %5,0 %1 679 00068 %
Yle Teema1,6 %1,6 %947 00038 %
Yle Fem1,0 %1,0 %763 00031 %
Yle yhteensä38,9 %31,3 %1 990 00080 %
MTV317,4 %22,5 %1 931 00078 %
Sub2,9 %3,3 %1 294 00052 %
AVA2,4 %2,4 %1 024 00041 %
C More Total1,4 %1,5 %255 00010 %
MTV yhteensä24,2 %29,7 %2 041 00082 %
Nelonen13,1 %16,9 %1 864 00075 %
Jim2,2 %1,9 %1 113 00045 %
Liv4,0 %4,2 %1 275 00051 %
Hero1,6 %2,1 %683 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %120 0005 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %25,6 %2 027 00082 %
TV52,7 %2,9 %1 207 00049 %
Kutonen1,6 %1,3 %770 00031 %
Frii2,0 %2,0 %646 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0002 %
TLC1,3 %1,1 %636 00026 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %1 516 00061 %
STAR Channel2,5 %2,1 %891 00036 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %653 00026 %
Disney Finland4,2 %3,2 %1 149 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %97 0004 %
Muut3,0 %2,5 %817 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 232 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.