Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,4 %1 799 00067 %
Yle TV29,5 %5,1 %1 774 00067 %
Yle Teema1,6 %1,6 %953 00036 %
Yle Fem1,0 %1,0 %786 00029 %
Yle yhteensä38,8 %31,1 %2 099 00079 %
MTV317,4 %22,5 %2 016 00076 %
Sub2,9 %3,3 %1 319 00049 %
AVA2,4 %2,4 %1 040 00039 %
C More Total1,4 %1,5 %277 00010 %
MTV yhteensä24,2 %29,6 %2 138 00080 %
Nelonen13,3 %17,1 %1 967 00074 %
Jim2,2 %1,9 %1 129 00042 %
Liv3,9 %4,1 %1 289 00048 %
Hero1,6 %2,1 %701 00026 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %130 0005 %
Nelonen Media yhteensä21,4 %25,8 %2 139 00080 %
TV52,7 %2,9 %1 227 00046 %
Kutonen1,6 %1,3 %793 00030 %
Frii2,0 %2,0 %646 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0001 %
TLC1,3 %1,1 %639 00024 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,4 %1 554 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %938 00035 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %665 00025 %
Disney Finland4,3 %3,2 %1 203 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %101 0004 %
Muut3,1 %2,6 %865 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 378 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.