Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 397 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,4 %1 837 00069 %
Yle TV27,0 %4,4 %1 708 00064 %
Yle Teema2,1 %1,9 %908 00034 %
Yle Fem1,0 %1,2 %729 00027 %
Yle yhteensä37,6 %30,9 %2 129 00080 %
MTV318,9 %23,6 %1 976 00074 %
Sub2,8 %3,2 %1 346 00050 %
AVA2,2 %2,2 %967 00036 %
C More Total1,7 %0,5 %223 0008 %
MTV yhteensä25,6 %29,4 %2 148 00081 %
Nelonen13,0 %16,4 %1 921 00072 %
Jim3,1 %3,5 %1 185 00044 %
Liv3,9 %4,3 %1 206 00045 %
Hero1,3 %1,6 %765 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %175 0007 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %26,4 %2 112 00079 %
TV52,5 %2,4 %1 186 00044 %
Kutonen1,5 %1,3 %769 00029 %
Frii2,0 %2,0 %647 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,3 %1,0 %608 00023 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,0 %1 529 00057 %
STAR Channel2,5 %2,1 %887 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %624 00023 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 135 00043 %
Music TV0,3 %0,3 %99 0004 %
Muut2,9 %2,5 %777 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 397 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.