Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 646 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,0 %3 551 00068 %
Yle TV27,8 %5,8 %3 400 00065 %
Yle Teema2,1 %1,9 %1 866 00036 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 450 00028 %
Yle yhteensä37,6 %31,9 %4 126 00079 %
MTV316,7 %21,0 %3 758 00072 %
Sub3,4 %4,0 %2 721 00052 %
AVA1,6 %1,7 %1 768 00034 %
C More Total2,2 %0,7 %559 00011 %
MTV yhteensä24,0 %27,4 %4 099 00078 %
Nelonen11,8 %15,0 %3 708 00071 %
Jim3,6 %4,2 %2 427 00046 %
Liv2,8 %3,2 %2 222 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 567 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %446 0008 %
Nelonen Media yhteensä20,4 %25,4 %4 078 00078 %
TV52,4 %2,6 %2 290 00044 %
Kutonen2,5 %2,4 %1 774 00034 %
Frii1,7 %1,7 %1 308 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %90 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 093 00021 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %2 972 00057 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 955 00037 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 442 00027 %
Disney Finland5,5 %4,2 %2 423 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %225 0004 %
Muut4,3 %3,4 %1 718 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 646 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.