Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %8,3 %813 00060 %
Yle TV29,4 %5,7 %828 00061 %
Yle Teema1,1 %0,9 %292 00021 %
Yle Fem0,5 %0,7 %232 00017 %
Yle yhteensä19,8 %15,5 %1 024 00075 %
MTV316,9 %19,6 %930 00068 %
Sub5,5 %6,1 %701 00051 %
AVA1,7 %2,1 %405 00030 %
C More Total2,4 %0,8 %147 00011 %
MTV yhteensä26,6 %28,4 %1 077 00079 %
Nelonen14,5 %18,1 %943 00069 %
Jim6,5 %7,8 %660 00048 %
Liv4,1 %4,9 %581 00043 %
Hero1,4 %1,8 %364 00027 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,8 %153 00011 %
Nelonen Media yhteensä28,4 %35,4 %1 053 00077 %
TV53,3 %3,1 %562 00041 %
Kutonen3,3 %2,7 %461 00034 %
Frii1,9 %1,5 %252 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %38 0003 %
TLC1,4 %1,1 %300 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,0 %761 00056 %
STAR Channel4,5 %3,8 %536 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %380 00028 %
Disney Finland8,1 %6,3 %681 00050 %
Music TV1,0 %0,8 %119 0009 %
Muut5,7 %4,6 %399 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.