Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %9,0 %746 00054 %
Yle TV210,5 %8,2 %835 00061 %
Yle Teema0,8 %0,7 %281 00021 %
Yle Fem0,7 %0,8 %232 00017 %
Yle yhteensä22,1 %18,7 %1 021 00075 %
MTV315,2 %18,4 %953 00070 %
Sub5,9 %7,0 %721 00053 %
AVA2,7 %2,7 %443 00032 %
C More Total0,6 %0,2 %85 0006 %
MTV yhteensä24,4 %28,3 %1 075 00079 %
Nelonen15,7 %18,6 %944 00069 %
Jim5,5 %6,3 %663 00048 %
Liv4,4 %3,8 %570 00042 %
Hero2,3 %2,3 %375 00027 %
Nelosen maksukanavat1,4 %2,1 %127 0009 %
Nelonen Media yhteensä29,3 %33,1 %1 069 00078 %
TV53,6 %3,3 %607 00044 %
Kutonen3,5 %3,2 %454 00033 %
Frii1,6 %1,1 %249 00018 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %54 0004 %
TLC1,4 %1,2 %307 00022 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,6 %841 00061 %
STAR Channel4,8 %4,3 %566 00041 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %413 00030 %
Disney Finland8,3 %6,4 %683 00050 %
Music TV0,7 %0,6 %138 00010 %
Muut3,8 %3,3 %355 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 212 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.