Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,1 %1 759 00071 %
Yle TV26,4 %4,9 %1 577 00063 %
Yle Teema2,1 %2,3 %896 00036 %
Yle Fem1,1 %1,3 %710 00029 %
Yle yhteensä37,3 %31,6 %2 018 00081 %
MTV318,8 %23,2 %1 911 00077 %
Sub3,0 %3,2 %1 288 00052 %
AVA2,5 %2,3 %1 027 00041 %
C More Total0,6 %0,4 %148 0006 %
MTV yhteensä24,9 %29,1 %2 035 00082 %
Nelonen13,3 %16,5 %1 815 00073 %
Jim3,2 %3,5 %1 161 00047 %
Liv4,2 %4,1 %1 219 00049 %
Hero1,5 %1,6 %729 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %120 0005 %
Nelonen Media yhteensä22,7 %26,2 %1 970 00079 %
TV52,7 %2,5 %1 207 00049 %
Kutonen1,6 %1,4 %743 00030 %
Frii2,2 %2,1 %671 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0002 %
TLC1,3 %1,1 %636 00026 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,4 %1 530 00062 %
STAR Channel2,3 %2,1 %919 00037 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %598 00024 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 097 00044 %
Music TV0,3 %0,3 %121 0005 %
Muut2,4 %2,0 %670 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.