Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,7 %1 602 00067 %
Yle TV29,7 %9,8 %1 615 00067 %
Yle Teema1,8 %1,8 %829 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %718 00030 %
Yle yhteensä40,0 %35,5 %1 854 00077 %
MTV314,2 %17,7 %1 703 00071 %
Sub3,9 %4,5 %1 312 00055 %
AVA1,2 %1,1 %777 00032 %
C More Total0,9 %0,9 %207 0009 %
MTV yhteensä20,2 %24,2 %1 852 00077 %
Nelonen10,0 %12,2 %1 634 00068 %
Jim3,8 %4,7 %1 250 00052 %
Liv1,9 %1,9 %941 00039 %
Hero1,5 %2,0 %793 00033 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,9 %213 0009 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %22,7 %1 828 00076 %
TV52,2 %2,3 %1 087 00045 %
Kutonen3,8 %3,7 %992 00041 %
Frii1,4 %1,4 %630 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0003 %
TLC0,4 %0,3 %477 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %1 443 00060 %
STAR Channel2,6 %2,3 %997 00042 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %827 00035 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 221 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %141 0006 %
Muut5,2 %3,9 %886 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.