Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %22,8 %1 804 00068 %
Yle TV26,8 %5,0 %1 670 00063 %
Yle Teema2,1 %2,3 %899 00034 %
Yle Fem1,1 %1,3 %720 00027 %
Yle yhteensä37,3 %31,4 %2 126 00080 %
MTV318,6 %23,1 %1 983 00074 %
Sub3,0 %3,3 %1 312 00049 %
AVA2,5 %2,3 %1 046 00039 %
C More Total0,6 %0,4 %161 0006 %
MTV yhteensä24,7 %29,0 %2 130 00080 %
Nelonen13,5 %16,7 %1 922 00072 %
Jim3,2 %3,5 %1 199 00045 %
Liv4,1 %4,1 %1 235 00046 %
Hero1,5 %1,6 %737 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %123 0005 %
Nelonen Media yhteensä22,8 %26,4 %2 087 00078 %
TV52,7 %2,5 %1 217 00046 %
Kutonen1,6 %1,4 %752 00028 %
Frii2,2 %2,0 %680 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0002 %
TLC1,3 %1,0 %645 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,3 %1 572 00059 %
STAR Channel2,3 %2,1 %960 00036 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %611 00023 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 150 00043 %
Music TV0,3 %0,3 %121 0005 %
Muut2,6 %2,2 %705 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 423 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.