Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 627 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,5 %3 463 00066 %
Yle TV26,6 %5,1 %3 357 00064 %
Yle Teema1,8 %1,9 %2 036 00039 %
Yle Fem0,9 %1,0 %1 480 00028 %
Yle yhteensä36,9 %31,5 %4 067 00078 %
MTV317,6 %22,7 %3 860 00074 %
Sub4,1 %4,6 %2 965 00057 %
AVA1,7 %1,5 %1 776 00034 %
C More Total1,0 %0,7 %499 00010 %
MTV yhteensä24,4 %29,6 %4 160 00079 %
Nelonen10,8 %13,5 %3 681 00070 %
Jim2,5 %2,2 %2 270 00043 %
Liv3,1 %2,9 %2 314 00044 %
Hero1,4 %1,7 %1 524 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %381 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,7 %4 039 00077 %
TV52,6 %2,6 %2 326 00044 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 809 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 351 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %130 0002 %
TLC1,0 %0,9 %1 244 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %3 019 00058 %
STAR Channel3,2 %2,7 %2 184 00042 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 568 00030 %
Disney Finland6,3 %4,7 %2 577 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %248 0005 %
Muut4,6 %3,7 %1 828 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 627 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.