Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 115 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %33,6 %1 104 00097 %
Yle TV28,4 %7,4 %991 00087 %
Yle Teema2,6 %2,2 %663 00058 %
Yle Fem1,4 %1,8 %675 00059 %
Yle yhteensä51,3 %45,0 %1 115 00097 %
MTV317,2 %22,9 %1 034 00090 %
Sub1,5 %1,8 %693 00061 %
AVA1,3 %1,1 %496 00043 %
C More Total2,1 %0,7 %184 00016 %
MTV yhteensä22,1 %26,5 %1 056 00092 %
Nelonen7,7 %10,8 %978 00086 %
Jim1,6 %1,9 %664 00058 %
Liv1,9 %2,2 %596 00052 %
Hero0,8 %1,1 %393 00034 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %73 0006 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %16,7 %1 019 00089 %
TV51,4 %1,5 %615 00054 %
Kutonen1,7 %1,5 %460 00040 %
Frii1,6 %1,8 %418 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC0,6 %0,4 %336 00029 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,6 %781 00068 %
STAR Channel1,3 %1,1 %473 00041 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %410 00036 %
Disney Finland3,6 %2,3 %596 00052 %
Music TV0,2 %0,0 %34 0003 %
Muut3,1 %2,8 %488 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 115 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.