Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 290 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %21,8 %1 744 00068 %
Yle TV212,0 %11,4 %1 797 00070 %
Yle Teema2,0 %1,7 %904 00035 %
Yle Fem1,2 %1,6 %895 00035 %
Yle yhteensä40,2 %36,5 %2 036 00079 %
MTV313,6 %17,2 %1 822 00071 %
Sub3,2 %4,1 %1 399 00054 %
AVA1,2 %1,3 %800 00031 %
C More Total2,7 %0,8 %364 00014 %
MTV yhteensä20,7 %23,4 %2 006 00078 %
Nelonen9,9 %11,9 %1 841 00071 %
Jim2,9 %3,6 %1 219 00047 %
Liv1,8 %2,1 %999 00039 %
Hero1,5 %2,2 %761 00029 %
Nelosen maksukanavat1,2 %2,1 %294 00011 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %21,9 %2 001 00077 %
TV51,9 %1,9 %1 085 00042 %
Kutonen3,7 %3,7 %1 101 00043 %
Frii1,2 %1,2 %635 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %62 0002 %
TLC0,4 %0,3 %458 00018 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %1 520 00059 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 027 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %835 00032 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 274 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %117 0005 %
Muut4,6 %3,9 %898 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 290 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.