Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 107 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,7 %34,6 %1 090 00095 %
Yle TV25,8 %5,1 %951 00083 %
Yle Teema2,9 %2,9 %713 00062 %
Yle Fem1,3 %1,4 %664 00058 %
Yle yhteensä50,6 %44,0 %1 096 00096 %
MTV319,1 %25,0 %1 038 00091 %
Sub1,6 %1,6 %746 00065 %
AVA1,4 %1,2 %492 00043 %
C More Total1,8 %2,1 %159 00014 %
MTV yhteensä23,9 %29,9 %1 056 00092 %
Nelonen7,2 %9,8 %949 00083 %
Jim1,6 %1,4 %617 00054 %
Liv1,9 %2,3 %650 00057 %
Hero0,7 %0,9 %402 00035 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %23 0002 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,5 %984 00086 %
TV51,6 %1,3 %615 00054 %
Kutonen1,6 %1,6 %501 00044 %
Frii1,7 %1,9 %395 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC0,5 %0,5 %355 00031 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,5 %816 00071 %
STAR Channel1,1 %1,1 %459 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %378 00033 %
Disney Finland3,3 %2,5 %577 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
Muut3,4 %2,7 %523 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 107 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.