Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %9,0 %804 00059 %
Yle TV27,1 %4,3 %783 00057 %
Yle Teema0,7 %0,8 %249 00018 %
Yle Fem0,6 %0,8 %250 00018 %
Yle yhteensä18,0 %14,9 %1 008 00074 %
MTV319,8 %25,3 %1 059 00077 %
Sub5,9 %5,5 %717 00052 %
AVA2,0 %1,9 %399 00029 %
C More Total3,5 %3,5 %194 00014 %
MTV yhteensä31,2 %36,2 %1 149 00084 %
Nelonen14,2 %16,9 %979 00072 %
Jim4,5 %3,7 %577 00042 %
Liv3,7 %3,8 %551 00040 %
Hero1,6 %1,7 %358 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %59 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,2 %26,4 %1 078 00079 %
TV54,7 %5,4 %615 00045 %
Kutonen3,0 %2,7 %478 00035 %
Frii1,8 %1,3 %277 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %41 0003 %
TLC1,4 %0,9 %285 00021 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,9 %835 00061 %
STAR Channel4,8 %3,9 %570 00042 %
National Geographic Channel3,4 %2,7 %425 00031 %
Disney Finland8,2 %6,7 %685 00050 %
Music TV0,7 %0,2 %119 0009 %
Muut4,8 %3,7 %399 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 249 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.