Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 709 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,8 %3 556 00068 %
Yle TV26,3 %4,8 %3 346 00064 %
Yle Teema2,0 %2,0 %1 789 00034 %
Yle Fem1,1 %1,2 %1 616 00031 %
Yle yhteensä35,7 %30,8 %4 063 00077 %
MTV318,7 %24,0 %3 994 00076 %
Sub3,5 %3,5 %2 856 00054 %
AVA1,8 %1,8 %1 750 00033 %
C More Total3,1 %3,3 %748 00014 %
MTV yhteensä27,0 %32,5 %4 274 00081 %
Nelonen10,5 %12,8 %3 766 00072 %
Jim2,5 %2,2 %2 263 00043 %
Liv2,9 %3,2 %2 291 00044 %
Hero1,2 %1,6 %1 539 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %200 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %19,9 %4 084 00078 %
TV53,0 %2,9 %2 352 00045 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 869 00036 %
Frii1,8 %1,7 %1 353 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %117 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 186 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,2 %3 136 00060 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 064 00039 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 526 00029 %
Disney Finland5,4 %4,3 %2 518 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %241 0005 %
Muut4,1 %3,2 %1 676 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 709 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.