Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %20,1 %3 302 00063 %
Yle TV212,3 %8,2 %3 886 00074 %
Yle Teema1,4 %1,3 %1 568 00030 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 380 00026 %
Yle yhteensä37,8 %30,7 %4 265 00081 %
MTV323,8 %30,9 %4 112 00078 %
Sub2,4 %2,3 %2 347 00045 %
AVA1,4 %1,3 %1 575 00030 %
C More Total6,0 %6,0 %844 00016 %
MTV yhteensä33,6 %40,5 %4 347 00083 %
Nelonen7,8 %10,0 %3 441 00066 %
Jim2,0 %1,8 %2 081 00040 %
Liv2,6 %2,7 %2 041 00039 %
Hero1,0 %1,2 %1 337 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %102 0002 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,7 %3 816 00073 %
TV52,2 %2,2 %2 090 00040 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 653 00031 %
Frii1,8 %1,7 %1 243 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %85 0002 %
TLC0,7 %0,6 %965 00018 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,3 %2 812 00054 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 701 00032 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 381 00026 %
Disney Finland4,6 %3,5 %2 178 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %244 0005 %
Muut2,7 %2,1 %1 546 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 739 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.