Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %20,3 %3 211 00066 %
Yle TV211,8 %8,2 %3 643 00075 %
Yle Teema1,4 %1,3 %1 535 00031 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 342 00028 %
Yle yhteensä37,8 %30,9 %4 004 00082 %
MTV323,9 %30,8 %3 914 00080 %
Sub2,4 %2,2 %2 278 00047 %
AVA1,5 %1,4 %1 546 00032 %
C More Total6,0 %6,0 %793 00016 %
MTV yhteensä33,7 %40,3 %4 119 00084 %
Nelonen7,6 %9,9 %3 239 00066 %
Jim2,0 %1,8 %2 019 00041 %
Liv2,6 %2,7 %1 978 00041 %
Hero1,0 %1,2 %1 327 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %90 0002 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,7 %3 598 00074 %
TV52,2 %2,2 %2 025 00042 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 601 00033 %
Frii1,8 %1,8 %1 230 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %82 0002 %
TLC0,7 %0,6 %958 00020 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,3 %2 719 00056 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 611 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 349 00028 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 085 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %239 0005 %
Muut2,7 %2,1 %1 462 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 423 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.