Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %19,5 %1 210 00084 %
Yle TV211,1 %8,2 %1 197 00083 %
Yle Teema1,6 %1,4 %668 00046 %
Yle Fem1,0 %1,1 %533 00037 %
Yle yhteensä36,9 %30,2 %1 315 00091 %
MTV321,6 %28,0 %1 262 00088 %
Sub2,7 %2,7 %835 00058 %
AVA1,5 %1,5 %579 00040 %
C More Total6,1 %6,1 %272 00019 %
MTV yhteensä31,9 %38,3 %1 308 00091 %
Nelonen7,9 %10,2 %1 052 00073 %
Jim1,9 %1,8 %693 00048 %
Liv2,7 %2,9 %712 00049 %
Hero1,4 %1,6 %580 00040 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %29 0002 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,6 %1 186 00082 %
TV52,8 %2,6 %713 00050 %
Kutonen2,9 %3,0 %666 00046 %
Frii2,1 %2,0 %516 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC0,6 %0,5 %349 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %958 00067 %
STAR Channel2,3 %1,8 %589 00041 %
National Geographic Channel2,7 %2,3 %544 00038 %
Disney Finland5,0 %4,1 %777 00054 %
Music TV0,2 %0,1 %58 0004 %
Muut2,9 %2,2 %477 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 377 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.