Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %21,7 %1 273 00088 %
Yle TV25,3 %4,9 %1 130 00078 %
Yle Teema2,2 %2,0 %757 00053 %
Yle Fem1,2 %1,3 %605 00042 %
Yle yhteensä33,9 %29,9 %1 315 00091 %
MTV317,5 %22,0 %1 266 00088 %
Sub3,7 %3,9 %1 009 00070 %
AVA2,0 %2,2 %690 00048 %
C More Total3,6 %3,9 %256 00018 %
MTV yhteensä26,8 %32,0 %1 307 00091 %
Nelonen10,0 %12,2 %1 165 00081 %
Jim2,2 %2,0 %810 00056 %
Liv3,3 %3,5 %807 00056 %
Hero1,6 %2,2 %635 00044 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %78 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,0 %1 253 00087 %
TV53,3 %2,8 %846 00059 %
Kutonen3,2 %3,0 %717 00050 %
Frii1,9 %1,9 %584 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC0,8 %0,7 %452 00031 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,3 %1 079 00075 %
STAR Channel2,9 %2,3 %728 00051 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %579 00040 %
Disney Finland5,8 %4,6 %894 00062 %
Music TV0,1 %0,1 %55 0004 %
Muut4,2 %3,2 %566 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 375 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.