Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 357 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,2 %3 382 00069 %
Yle TV25,1 %4,2 %2 873 00059 %
Yle Teema1,6 %1,4 %1 704 00035 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 293 00026 %
Yle yhteensä36,1 %30,9 %3 730 00076 %
MTV325,0 %28,5 %3 905 00080 %
Sub2,7 %2,7 %2 342 00048 %
AVA2,4 %2,0 %1 708 00035 %
C More Total4,0 %4,2 %671 00014 %
MTV yhteensä34,0 %37,4 %4 130 00085 %
Nelonen8,1 %10,5 %3 203 00066 %
Jim2,1 %2,1 %1 977 00041 %
Liv2,8 %3,0 %2 013 00041 %
Hero1,2 %1,7 %1 302 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %125 0003 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,3 %3 557 00073 %
TV52,3 %2,4 %2 124 00044 %
Kutonen2,3 %2,4 %1 573 00032 %
Frii1,7 %1,8 %1 191 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %107 0002 %
TLC0,8 %0,9 %1 074 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,7 %2 835 00058 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 710 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 266 00026 %
Disney Finland4,9 %4,0 %2 149 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %208 0004 %
Muut3,0 %2,6 %1 471 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 357 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.