Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 659 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,9 %3 476 00066 %
Yle TV25,5 %4,2 %3 067 00058 %
Yle Teema1,6 %1,4 %1 714 00033 %
Yle Fem0,8 %1,1 %1 330 00025 %
Yle yhteensä36,1 %30,7 %3 956 00075 %
MTV324,8 %28,4 %4 095 00078 %
Sub2,7 %2,7 %2 419 00046 %
AVA2,3 %2,0 %1 743 00033 %
C More Total4,0 %4,2 %707 00013 %
MTV yhteensä33,8 %37,4 %4 339 00083 %
Nelonen8,2 %10,5 %3 393 00065 %
Jim2,0 %2,0 %1 995 00038 %
Liv2,7 %3,0 %2 052 00039 %
Hero1,2 %1,7 %1 325 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %132 0003 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,3 %3 755 00072 %
TV52,3 %2,4 %2 191 00042 %
Kutonen2,2 %2,4 %1 608 00031 %
Frii1,6 %1,7 %1 208 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %114 0002 %
TLC0,8 %0,9 %1 084 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,7 %2 929 00056 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 781 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 297 00025 %
Disney Finland4,9 %4,0 %2 238 00043 %
Music TV0,5 %0,2 %216 0004 %
Muut3,1 %2,7 %1 544 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 659 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.