Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,2 %1 638 00068 %
Yle TV25,2 %4,7 %1 437 00060 %
Yle Teema1,6 %1,3 %891 00037 %
Yle Fem0,8 %0,9 %636 00027 %
Yle yhteensä34,0 %30,1 %1 806 00075 %
MTV326,2 %29,6 %1 926 00080 %
Sub3,0 %3,1 %1 204 00050 %
AVA1,4 %1,2 %702 00029 %
C More Total5,1 %5,5 %389 00016 %
MTV yhteensä35,8 %39,4 %2 034 00085 %
Nelonen7,3 %9,1 %1 553 00065 %
Jim2,5 %2,6 %1 026 00043 %
Liv1,6 %1,7 %856 00036 %
Hero1,3 %1,9 %676 00028 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %81 0003 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,3 %1 703 00071 %
TV52,2 %2,3 %1 062 00044 %
Kutonen3,1 %3,4 %938 00039 %
Frii1,2 %1,2 %620 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0003 %
TLC0,3 %0,3 %459 00019 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,5 %1 412 00059 %
STAR Channel2,7 %2,3 %931 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %718 00030 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 154 00048 %
Music TV0,6 %0,2 %121 0005 %
Muut3,7 %3,0 %787 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 134 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.