Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %8,9 %761 00056 %
Yle TV26,1 %4,0 %721 00053 %
Yle Teema0,7 %0,8 %284 00021 %
Yle Fem0,4 %0,6 %209 00015 %
Yle yhteensä17,6 %14,3 %958 00070 %
MTV328,1 %31,2 %1 078 00079 %
Sub4,2 %4,4 %609 00045 %
AVA2,2 %2,2 %372 00027 %
C More Total6,1 %6,8 %195 00014 %
MTV yhteensä40,7 %44,7 %1 168 00085 %
Nelonen10,8 %13,6 %867 00063 %
Jim4,1 %3,5 %549 00040 %
Liv3,7 %3,8 %528 00039 %
Hero1,2 %1,5 %265 00019 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %46 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %22,6 %1 001 00073 %
TV53,1 %3,2 %535 00039 %
Kutonen3,0 %2,9 %409 00030 %
Frii1,8 %1,2 %234 00017 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %46 0003 %
TLC0,9 %1,1 %274 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,0 %797 00058 %
STAR Channel4,7 %3,9 %493 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %318 00023 %
Disney Finland7,9 %6,1 %601 00044 %
Music TV1,4 %0,8 %114 0008 %
Muut3,3 %2,6 %368 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.