Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %27,1 %3 205 00066 %
Yle TV28,0 %6,8 %3 008 00062 %
Yle Teema1,9 %2,0 %1 506 00031 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 300 00027 %
Yle yhteensä41,4 %37,0 %3 688 00076 %
MTV315,3 %19,9 %3 406 00070 %
Sub3,4 %3,6 %2 343 00048 %
AVA2,1 %2,0 %1 605 00033 %
C More Total2,4 %1,0 %579 00012 %
MTV yhteensä23,3 %26,4 %3 723 00076 %
Nelonen9,4 %11,8 %3 142 00064 %
Jim2,8 %2,8 %1 860 00038 %
Liv2,7 %3,1 %1 898 00039 %
Hero1,6 %1,8 %1 241 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %117 0002 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,7 %3 526 00072 %
TV53,7 %3,9 %2 138 00044 %
Kutonen2,6 %2,6 %1 519 00031 %
Frii2,0 %2,0 %1 241 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %112 0002 %
TLC0,9 %0,8 %964 00020 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,6 %2 766 00057 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 605 00033 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 199 00025 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 017 00041 %
Music TV0,5 %0,3 %240 0005 %
Muut3,3 %2,8 %1 314 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 170 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.