Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,5 %37,6 %1 074 00094 %
Yle TV27,2 %6,2 %952 00083 %
Yle Teema2,5 %2,5 %658 00057 %
Yle Fem1,1 %1,3 %580 00051 %
Yle yhteensä53,3 %47,6 %1 101 00096 %
MTV316,8 %22,5 %1 018 00089 %
Sub1,9 %2,0 %641 00056 %
AVA1,8 %1,6 %472 00041 %
C More Total2,0 %0,8 %172 00015 %
MTV yhteensä22,5 %26,9 %1 041 00091 %
Nelonen6,4 %8,4 %891 00078 %
Jim2,4 %2,6 %574 00050 %
Liv1,8 %2,1 %549 00048 %
Hero0,9 %1,1 %369 00032 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %25 0002 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %960 00084 %
TV52,0 %2,2 %603 00053 %
Kutonen1,8 %1,9 %405 00035 %
Frii1,6 %1,9 %388 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
TLC0,8 %0,6 %304 00027 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,7 %761 00066 %
STAR Channel1,1 %0,9 %417 00036 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %307 00027 %
Disney Finland2,9 %2,3 %515 00045 %
Music TV0,2 %0,0 %17 0002 %
Muut2,8 %2,3 %486 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 110 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.