Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,5 %37,6 %1 084 00095 %
Yle TV25,5 %5,0 %937 00082 %
Yle Teema3,4 %3,6 %730 00064 %
Yle Fem1,2 %1,5 %557 00049 %
Yle yhteensä54,7 %47,7 %1 093 00096 %
MTV317,0 %22,6 %1 014 00089 %
Sub1,7 %1,8 %617 00054 %
AVA1,8 %1,6 %493 00043 %
C More Total0,9 %1,0 %107 0009 %
MTV yhteensä21,3 %26,9 %1 041 00091 %
Nelonen5,1 %6,5 %883 00077 %
Jim2,5 %3,2 %579 00051 %
Liv1,9 %2,3 %547 00048 %
Hero0,8 %1,1 %354 00031 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %28 0002 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,2 %947 00083 %
TV51,4 %1,4 %572 00050 %
Kutonen1,7 %1,8 %411 00036 %
Frii1,9 %2,3 %373 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0002 %
TLC0,7 %0,7 %322 00028 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,9 %748 00065 %
STAR Channel1,1 %0,8 %424 00037 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %394 00035 %
Disney Finland3,2 %2,3 %560 00049 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
Muut3,3 %3,0 %499 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 108 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.