Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %26,9 %1 544 00064 %
Yle TV25,7 %5,4 %1 421 00059 %
Yle Teema2,6 %2,6 %930 00039 %
Yle Fem1,0 %1,1 %653 00027 %
Yle yhteensä40,7 %36,0 %1 747 00073 %
MTV313,8 %17,9 %1 642 00069 %
Sub4,4 %4,8 %1 226 00051 %
AVA1,4 %1,6 %717 00030 %
C More Total1,5 %1,5 %259 00011 %
MTV yhteensä21,1 %25,8 %1 803 00075 %
Nelonen8,5 %10,3 %1 554 00065 %
Jim3,4 %3,8 %1 024 00043 %
Liv1,8 %1,9 %881 00037 %
Hero1,6 %2,1 %687 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %88 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,3 %1 725 00072 %
TV53,7 %3,9 %1 046 00044 %
Kutonen3,8 %4,1 %912 00038 %
Frii1,6 %1,6 %639 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %66 0003 %
TLC0,5 %0,6 %517 00022 %
Warner Bros. Discovery10,8 %11,1 %1 367 00057 %
STAR Channel3,2 %2,6 %879 00037 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %799 00033 %
Disney Finland6,9 %5,1 %1 126 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %124 0005 %
Muut4,6 %3,6 %764 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 051 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.