Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %24,7 %1 665 00070 %
Yle TV29,9 %12,1 %1 553 00065 %
Yle Teema2,0 %1,9 %881 00037 %
Yle Fem1,0 %1,1 %697 00029 %
Yle yhteensä42,6 %39,8 %1 842 00077 %
MTV313,8 %17,3 %1 674 00070 %
Sub4,3 %4,8 %1 304 00054 %
AVA1,4 %1,7 %763 00032 %
C More Total3,1 %4,4 %338 00014 %
MTV yhteensä22,5 %28,2 %1 863 00078 %
Nelonen7,2 %8,2 %1 494 00062 %
Jim3,2 %3,5 %1 070 00045 %
Liv1,7 %2,0 %950 00040 %
Hero1,1 %1,3 %689 00029 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %68 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,0 %1 718 00072 %
TV52,6 %2,8 %1 094 00046 %
Kutonen3,2 %3,3 %979 00041 %
Frii1,7 %1,4 %583 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %57 0002 %
TLC0,5 %0,4 %515 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,0 %1 399 00058 %
STAR Channel3,3 %2,1 %858 00036 %
National Geographic Channel4,1 %2,1 %779 00033 %
Disney Finland7,4 %4,2 %1 097 00046 %
Music TV0,5 %0,2 %141 0006 %
Muut4,3 %3,7 %822 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 080 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.