Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %10,1 %750 00055 %
Yle TV29,7 %9,8 %742 00054 %
Yle Teema1,7 %1,3 %318 00023 %
Yle Fem0,8 %0,9 %228 00017 %
Yle yhteensä23,1 %22,1 %950 00069 %
MTV314,0 %17,7 %887 00065 %
Sub6,4 %7,3 %667 00049 %
AVA2,7 %3,1 %407 00030 %
C More Total2,7 %3,3 %166 00012 %
MTV yhteensä25,8 %31,4 %1 039 00076 %
Nelonen11,5 %12,7 %813 00059 %
Jim5,2 %5,0 %571 00042 %
Liv4,6 %4,6 %536 00039 %
Hero1,6 %1,7 %293 00021 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %27 0002 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %24,1 %964 00070 %
TV53,2 %3,6 %536 00039 %
Kutonen3,7 %3,7 %456 00033 %
Frii2,5 %1,7 %247 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %40 0003 %
TLC1,7 %1,6 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,5 %782 00057 %
STAR Channel6,4 %4,5 %431 00032 %
National Geographic Channel4,4 %2,3 %341 00025 %
Disney Finland10,9 %6,9 %559 00041 %
Music TV1,0 %0,6 %117 0009 %
Muut4,1 %3,4 %365 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 170 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.